Translate

piątek, 25 grudnia 2015

Świąteczne światełka

Święta to idealny moment do robienia zdjęć, nie tylko rodzinie, ale również świątecznym dekoracjom, na przykład choince. Moja choinka wygląda tak:


Cały czas próbuję nauczyć się robić ładne zdjęcia i natrafiłam na ciekawy blog z poradami fotoblogia.pl. Znalazłam tam artykuł o bokehach, więc postanowiłam również pobawić się ze światełkami na zdjęciach i do tego celu, bazując na podanym artykule, zrobiłam nakładkę. Zamiast wycinać elementy ręcznie, użyłam wykrojników, koła i śnieżynek Marianne D CR1335.
Jestem fotografem amatorem, w artykule o bokehach znajdziecie dużo fachowych informacji.

Wycięłam kółko z papieru wizytówkowego. W kółku wycięłam śnieżynki za pomocą Marianne D CR1335. Nie przewałkowałam wykrojnika w całości, tylko wycięłam cztery pierwsze śnieżynki i cofnęłam płytki.


Z paska papieru zrobiłam obręcz dopasowaną do rozmiarów obiektywu.


Przykleiłam dekielek do obręczy i gotowe.


Zdjęcia zrobione z użyciem tej nakładki wyglądają tak:


Można przekręcać nakładkę i w zależności od jej ułożenia bokehy zmieniają swój kształt. Użyłam obiektywu Sigma 30mm, tutaj ustawiłam  f 1/4, czas naświetlania 1/100, ISO 3200.



Zanim skleiłam nakładkę, zrobiłam kilka zdjęć przytrzymując palcami przed obiektywem samo kółko z wyciętymi śnieżynkami. Efekty wyglądają tak:


Ustawienia:  f 1/4, czas naświetlania 1/100, ISO 1600.




Wszystkie zdjęcia zrobiłam w nocy. To naprawdę świetna zabawa, może spróbujecie?



Dziękuję za wszystkie życzenia i pozdrawiam świątecznie!

19 komentarzy:

ewinka Nowa pisze...

Piękna i kolorowa choinka :-))) Zdrowych i radosnych świąt życzę oraz szczęścia,pomyślności i mnóstwa czasu na twórcze prace w nadchodzącym 2016 roku :-)))

Peninia / Gosia pisze...

Życzę zdrowia, spełnienia wszystkich marzeń,
przychylności całego wszechświata,
siły i czystego ognia w sercu,
co zapali wszystko wokół Was szczęściem i radością.
Niech wszystko czego się dotkniecie,
stanie się pomocne w spełnianiu marzeń
a każda najdrobniejsza nawet czynność przybliża Was
do bycia najszczęśliwszymi i najbardziej
uśmiechniętymi osobami spośród wszystkich ludzi... ...
życzę rodzinnego, przyjacielskiego ciepła...na każdy dzień!

Elżbieta pisze...

Te zdjęcia wyglądają fantastycznie. Teraz tylko wydrukować i porobić LO :)

Karola B pisze...

Świetny efekt z tą nakładką:) no i piękna choinka

Ewa Hudzik Zielonaliszka pisze...

Moni super zabawa :-) a choinka Wasza przecudnej urody - Wesołych Świąt!!!

adablog14 pisze...

WONDERFUL MONIA...Merry Christmas end happy new hear to you end to your beautiful family...hygs Ada

Aluna pisze...

Fantastyczne efekty i pewnie super zabawa !!! Również życzę Tobie i całej rodzince spokoju, radości ze wspólnego spędzania czasu i duuuużo odpoczynku. Pozdrawiam, Joanna

Gosikowy Zakątek pisze...

Dziękuję za życzenia, Tobie też życzę wspaniałych, radosnych Świąt! Pozdrawiam Gosia

Chimera pisze...

Rewelacyjny efekt! Zdjęcia wyszły świetnie.
Wszystkiego dobrego :)

Wanda pisze...

przepiękna choinka :) fantastyczne efekty zdjęć :) Życzę Ci Moniu radosnych i spokojnych Świąt :)

zmorka pisze...

Ależ miałaś świetny pomysł, bardzo ciekawe efekty wyszły :) Wspaniałych Świąt :)

"Szalka" - Agnieszka pisze...

Fajne efekty!

wiola_c pisze...

Ale super zabawa! Świetne zdjęcia. Może kiedyś próbuję bo Twoje są niesamowite :)

Magda Wisiorek pisze...

Fantastyczny pomysł!
Dziękuję za odwiedziny i życzenia, dla Ciebie także wszystkiego dobrego, nie tylko w Święta :) Pozdrawiam.

Yagoshka pisze...

Wow, magiczne zdjęcia z tymi gwiazdkami :) a choinka piękna!
Jako że już po świętach życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

Arleta pisze...

cudowna choinka w Nowym Roku Pomyślności

OriBella pisze...

Kapitalna zabawa ze śnieżynkową własnoręczną nakładką, zdjęcia super!! A ja dziękuję za odwiedziny i życzenia świąteczne, bardzo:* Już po świętach, ale mam nadzieję, że nacieszyłaś się i czasem wolnym i rodzinką i niepowtarzalną atmosferą świąt Bożego Narodzenia:) Życzę Ci tego również na cały nadchodzący nowy rok:)

agula pisze...

Ciekawa technika z tymi fotkami, nawet na mysl by mi nie przyszło że można tak się pobawić a efekt będzie tak genialny.

el pisze...

niezły pomysł , jesteś niezwykle ktreatywna . Życzę Ci dalszych sukcesów mistrzyni